lørdag den 14. marts 2009

Det forsømte forår


Det forsømte forår er ikke bare Hans Scherfigs geniale og evig unge klassiker - iøvrigt glimrende filmatiseret med Peter Schrøder som instruktør. Nej, det forsømte forår er et begreb for alle os, der har gået til forårseksamen mange gange i vores liv. At sidde og koncentrere sig, men solen skinner lokkende. Men i år bliver mit forår ikke forsømt. Jeg vil glæde mig til at gå i haven og få ondt i ryggen, til at løbe og få ondt i benene (formen skal pudses op)og til at læse i sengen - og nej, jeg får ikke ondt i hovedet.
Forår kom an!

1 kommentar:

Dorte H sagde ...

Ja, foråret er dejligt, når det da ikke lige sjasker ned som her hos os i øjeblikket.
På den anden side kan man jo spilde tiden på mange værre måder end at læse min absolutte Scherfig-favorit.
Jeg skulle egentlig skrive om Sherlock Holmes lige nu, men jeg er åbenbart ikke rigtig oplagt til det, for alle andre menneskers interessante blog-indlæg kommer hele tiden i vejen ;)
Glædeligt forår.