lørdag den 6. december 2008

Håndværkerne


Inspireret af min kollega føler sig mig også lidt som en kulturmisbruger i denne uge. Søndag så jeg de to udstillinger på Arken: "Begærets triumf" om surrealisterne og "Picasso og kvinderne". Især udstillingen om surrealsiterne var spændende.

Onsdag oplevede jeg Søren Østergaards Zirkus Nemo jubilæumshow. Søren Østergaard skiller vandene: enten elsker man ham - eller også afskyr man ham. I min familie elsker vi ham - også alle dem, der er langt under 50 år. Denne sorte, skæve og bizarre humor!

Endelig var jeg fredag aften for første gang i det nye skuespilhus og se Line Knutzons "Håndværkene". Her var også tale om bizar humor. Fantastiske skuespillerpræstationer og tankevækkende opsange til vor tids "Alle har ret til et fedt køkken" . Det unge par, der har købt drømmehuset, som nu skal sættes i stand (sort) efter alle kunstens regler med drømmekøkkenet, de rigtige klinker, den rigtige vandhane..... Tidens trang til selvrealiseing kom under kniven - også vores rejse/feriemønster, hvor man kun har været rigtig ud at rejse, hvis man har været på den anden siden af kloden. Måske en tur til Berlin- for at købe en lejlighed. "Du rejser jo aldrig" "Jeg har da lige været i Finland" "Det er da ikke at rejse!" lød en af de tænekvækkende dialoger. Der er meget Dario Fo over Line Knutzon.

Klar til en kulturfattig uge - i uddannelsens tegn.

Ingen kommentarer: