fredag den 28. november 2008

Billeder og Google


Vi fotograferer som aldrig før -vi skyder løs. Det er blevet så nemt med digitalkameraet. Vi putter fotos ind på computeren i mængder - og ser dem stort set aldrig.

Man kan godt ønske sig lidt tilbage til de "gode gamle dage" hvor man i spænding ventede på at feriefilmen blev fremkaldt.

Jeg holder fast ved at få lavet mine high-lights fra ferier og store familiebegivenheder på papir. Men der går ofte lidt for lang tid fra motivet er taget til jeg får taget mig sammen til at bestille papirbilleder. Så hvor var det nu lige det hus, som jeg valgte at forevige, lå?

Her er Googles billedsøgning genial - hvis man altså har en formodning om, hvor motivet kan stamme fra. Jeg har fået stedfæstet adskillige billeder på den måde.
Ovenstående er fra byen Görlitz - den aller østligste by i Tyskland. Byen ligger halvt i Tyskland - halvt i Polen. På polsk hedder den Zgorzelec. Det er en meget spændende by med mange arkitektoniske mesterværker. Den blev stort set ikke ødelagt under 2. verdenskrig og har levet hengemt i DDR-tiden. Men nu bliver den restuareret. Den samlede by havde håbet på at blive Europæisk kulturby i 2010 - det blev den desværre ikke.

Ingen kommentarer: