tirsdag den 11. november 2008

Cykelhjelm


Fandt ud af, at jeg havde Google-læseren i forvejen, da jeg allerede havde en iGoogle. Sjovt at søge på emner på bloggene.Og nu klar til en ny dag - efter en regnfuld cykeltur på stier glatte og fedtede af blade.

Jeg vil gerne slå et slag for cykelhjelmen! Det kan godt være, man ser lidt dum ud med hjelm - men efter sigende ser en hjerneskade værre ud. Det undrer mig med alle de forældre, der giver deres børn hjelm på - og selv kører uden.

Stod ved Brugsen i Herstedvester sammen med en mor uden og en lille pige med hjelm. Pigen bemærkede, at jeg havde hjelm på. Moren sagde "Hun skal nok cykle langt" Langt ude!


2 kommentarer:

Dorte O sagde ...

Ja, og så er der sådan én som mig, der endelig selv tog mig sammen og fik en hjelm - men må opgive at få afkommet til det. Jo, afkommet, der selv har fået afkom, kører pænt med hjelm, men den 15-årige - glem det!! Og når man så oplever, hvordan der bliver kørt på stierne her i Albertslund, bliver det rigtig skræmmende ..

Louise sagde ...

Mine unger er rigtig dygtige til at bruge hjelm - men de må heller ikke sætte sig op på en cykel uden. Med mig er det straks værre - jeg er vist en af de mødre, du taler om... Men jeg er blevet meget bedre, især efter at Nikolaj er begyndt at nægte at cykle med mig, hvis jeg ikke har hjelm på. Det er nu nogle kloge børn, jeg har :-)