fredag den 14. november 2008

Femi-krimi

Er kommet godt igang med Liza Marklund: En plads i solen. Jeg kan stadig ligge til langt ud på natten og læse Marklund - synes faktisk, hun er bleve bedre (igen) i de sidste to bøger. Hørte et interview med hende forleden aften. Hun er en fantastisk pige med en fantastisk udstråling, der vedkender sig at være feminist - men som ikke desto mindre sidste år var hun ude med, at hun ikke skrev femikrimier. Hvorfor dog? Elsebeth Egholm var også lidt forsigtig med at sige, at hun skriver femikrimier. Ordet har måske fået en odiøs klang - lidt lige som chick-lit. Det under mig nu lidt - det kunne jo også være en hæders betegnelse. Jeg synes definitionen er god - og meget kortere end "kriminalromerner med en kvindelig hovedperson - skrevet ud fra en feministisk synsvinkel" .
Og så gælder det bogmessen på søndag - har lagt et stramt program, der sikkert ikke holder. Måske bliver jeg færdig med Marklund lørdag, hvis jeg får fred og ro og ikke bliver grebet af rengøringstrang.

Ingen kommentarer: